Sunday, June 19, 2016

HOBI SAYA MEMBACA

لكل إنسان هواية،وهوايتي هي قراءة.أقرأ الكتاب 
Setiap orang mempunyai hobi,hobi saya ialah membaca.Saya membaca buku

كل اليوم وفي وقت الفراغ.أفضل أن أقرأ الكتب 
setiap hari dan pada masa lapang.Saya gemar membaca

الدينية والكتب العلمية والقصص الطويلة والمجلات 
buku-buku agama,buku-buku ilmiah,novel-novel,majalah-majalah

والقصص الشعبية.أقرأ الجريدة كل يوم لمعرفة أحداث
dan kisah-kisah rakyat.Setiap hari saya membaca akhbar untuk 
mengetahui berita

الساعة والأخبار المعاصرة.وأحيانا أستعير الكتب من مكتبة 
terkini dan berita semasa.Kadang-kadang saya meminjam buku-buku dari perpustakaan

مدرستي،تزداد علومي وثقافتي بالقراءة من حين الى حين.إن 
sekolah saya.Dengan pembacaan,ilmu dan pengetahuan semakin bertambah dari semasa ke semasa.Sesungguhnya 

''القراءة مفيدة ونافعة لنا كما قول الحكمة "القراءة مفتاح العلم
membaca itu bermanfaat kepada kita sebagaimana kata hikmah"membaca kunci ilmu".

oleh:Nusaibah binti Muhammad Saifuddin

No comments:

Post a Comment