Friday, June 17, 2016

CITA-CITA(أمنيتي)

اسمي محمد سيف البحر.انا طالب في المدرسة الثانوية الدينية
Nama saya Muhammad Saiful Bahri.Saya seorang pelajar di Sekolah Menengah Agama 

العالية السلطان زين العابدين،كوالا ترنجانو.أتمنى أن اكون
Atas Sultan Zainal Abidin,Kuala Terengganu.Saya bercita-cita untuk menjadi

طبيبا في المستقبل.وأريد أن اكون طبيبا لأنني أريد أن أعالج المرضى والمصابين وأستطيع أن 
seorang doktor satu masa nanti.Saya ingin menjadi doktor kerana saya mahu merawat pesakit dan mereka yang tercedera dan saya dapat 

أساعد المحتاجين في معالجتهم.هذا عمل كريم وشريف في 
menolong orang-orang yang memerlukan untuk merawat mereka.Ini adalah satu pekerjaan yang mulia dalam

الإسلام.والطبيب يبذل جهوده ليلا ونهارا لسلامة الناس.ولذلك
Islam.Doktor mengorbankan usaha-usahanya siang dan malam untuk keselamatan orang ramai.Oleh itu,

يجب علي أن أدرس بجد واجتهاد لنيل أملي كالطبيب في المستقبل
menjadi kewajipan saya untuk belajar dengan tekun dan bersungguh-sungguh untuk mencapai cita-cita saya sebagai seorang pada masa akan datang.

oleh:Nusaibah Muhammad Saifuddin

No comments:

Post a Comment